استفاده از دیزل ژنراتور در صنعت

استفاده از دیزل ژنراتور در صنعت : در حالت کلی باید بگوییم که دیزل ژنراتورها یک زیر مجموعه از مولد های الکتریکی می باشند که در انها با استفاده از یک موتور دیزل ژنراتور به حرکت در می آید ووبا توجه به امکان ارسال سوخت به هر نقطه امکان جابه جاکردن وحضور دیزل ژنراتور ها در مکان های گوناگون وجود دارد.وهمین طور با توجه به رشد روز افزون صنایع و جوامع ونیاز هر چه بیشتر به برق ومزیت های دیزل ژنراتور ها واین مسئله موجب شده است که سرعت رشد استفاده از ژنراتور ها مضاعف شود.

استفاده از دیزل ژنراتور در صنعت

لیست انواع دیزل ژنراتور های : دیزل ژنراتور دست دوم

بعضی از دیزل ژنراتور ها و استفاده های مختلفی که در صنایع دارند!

باید گفت که از موارد استفاده دیزل ژنراتور ها ،پروژه های عمرانی می باشد.

چون بیشتر پروژه های عمرانی بزرگ در یک منطقه هایی احداث می شوند که به شبکه های توزیع دست رسی ندارندوهمچنین به توجه به عدم وجود امکانات ساختاری مانند انشعابات ،استفاده از دیزل ژنراتور ها در پروژه های عمرانی به یک جزء جدایی ناپذیر در این پروژه ها مبدل گشته است.وهمین طور با توجه به نیاز به جا به جایی مکرر دیزل ژنراتور جهت آسودگی در حمل و نقل ودسترسی به توان الکتریکی به کار برده می شوند.

از انجایی که در قسمت های مختلف پروژه های عمرانی نیاز به برق وجود دارد بنابراین جابه جایی مکرر دیزل ژنراتور ها یک امرطبیعی می باشد تا بتواند برق نقاط گوناگون پروژه را تامین نماید.

بنابراین در ایم شرایط همان گونه که در شکل نشان داده می شود باید برای راحتی در حمل ونقل از دیزل ژنراتور های کوچک استفاده شود.

مطالعه ...  راهنمای خرید دیزل ژنراتور

از موارد دیگر کاربرد دیزل ژنراتور ها می توان به استفاده از انها در لایت تاورها اشاره کرد.

در بیشتر طرح های عمرانی مخصوصا در اغلب پروزه های نفت و گاز که در جنوب کشور اجرا می گردند ،به خاطر گرمای بسیار بالا طول روز بیشتر این پروژه ها در شب انجام می گیرد.به عنوان نمونه می توان به بتن ریزی عظیم شبانه پروژه های نفتی اشاره داشت.

ودر چنین شرایطی نیاز به استفاده از روشنایی می باشد تا حین انجام کار ،خسارت های مالی ،جانی پروژه به حداقل میزان خود برسد.

در واقع لایت تاور از یک دیزل ژنراتور برای تامین نیروی برق استفاده می نماید تنها تفاوت ان هم این است که این برق تولیدی مستقیما در چراغ هایی که روی ان نصب گردیده است مورد استفاده قرار می گیرد.و در کل روشنایی لایت تاور ها از نظر تعداد و حجم روشنایی با هم متفاوت می باشد.(بررسی دقیق این نکات خارج از حوصله این بحث می باشد.)

باید به این نکته اشاره کنیم که دیزل ژنراتور هایی که بر روی لایت تاور ها نصب می شوند از لحاظ توانی بسیار کوچک می باشند وهمین طور بر روی انها تعدادی سوکت (پریز) برق برای تغذیه ابزار آلات وانجام کار های روزانه تعبیه می گردد.ویک نکته دیگر هم در مورد لایت تاور ها این است که چون این لایت تاورها نیاز به جابه جایی زیادی دارند ،بنابراین همیشه انها را بر روی یک شاسی سیار نصب می کنند.

***نکته :

کاربرد دیزل ژنراتور ها بیشتر در استفاده های اضطراری از انها می باشد.

مطالعه ...  فیلتر های سوخت و کاربرد آنها

ودر حال حاضر همه سازمان ها وارگان ها و ساختمان های بزرگ و مهم تجاری واداری از دیزل ژنراتور ها برای مواقع اضطراری استفاده می کنند.

از آنجایی که نیروی برق دارای اهمیت بسیار زیادی در انجام کار های روزمره دارد ودر واقع عدم وجود برق در بسیاری از سازمان ها وارگان ها،مجتمع ها ،مراکز اداری تفریحی ورفاهی غیر قابل تصور می باشد.واین مسئله موجب می شود که بیشتر مراکز فوق برای اینکه برای حل مشکل عدم برق وتعطیلی خود از دیزل ژنراتور های پشتیبان (اضطراری ) استفاده نمایند.در این صورت با قطع شدن برق بلافاصله و به صورت اتوماتیک این دیزل ژنراتور ها روشن گردیده و وارد مدار می گردند.تا خللی به کار سازمان ویا اداره مربوطه وارد نشود.که می توان به عنوان یک نمونه از کاربرد های دیزل ژنراتور ها واستفاده از انها در صنایع نام برد.

وبه عنوان یک نمونه می توان به ایستگاه های مخابراتی اشاره داشت وبه علت اهمیت زیاد آنتن های مخابراتی در کنار برق شبکه از انواع دیزل ژنراتور اضطراری جهت مواقع قطعی برق استفاده می شود.

وهمین طور میتوان از موارد استفاده از این دیزل ژنراتور ها به استفاده ی انها در سالن های ورزشی اشاره کرد که دارای اهمیت زیادی می باشد شما تصور نمایید که به هنگام برگزاری یک مسابقه بین المللی کشتی در یک سالن ورزشی ناگهان برق قطع شود به نظر شما چه اتافاقی رخ خواهد داد؟ویا هنگامی که مردم در یک استخر مشغول شنا می باشند برق قطع شود ؟

یک نکته دیگری نیز که وجود دارد این است که در حال حاضر واخیرا استفاده از زنراتور های گاز سوز وامکان استفاده از گرمای خروجی از اگزوز آنها جهت سیستم های گرمایشی و سرمایشی بسیار متداول شده است .ودر شرایطی که از یک ژنراتور گاز سوز در یک استخر استفاده شود،هزینه های برق و سوخت کاهش چشم گیری خواهد داشت.

مطالعه ...  دیزل ژنراتور کوپله فابریک , قیمت دیزل ژنراتور کوپله فابریک

همین طور در بعضی از موارد قطعی برق که به هیچ عنوان مجاز نیست چند مورد از این دیزل ژنراتور ها بطور هم زمان با حداقل توان خود با برق شبکه در حال کار می باشند ودر صورتی که برق قطع شودمی توانند قسمت های اصلی را پوشش داده و با رسیدن به ۱۰۰% بار خود سایر قسمت ها را نیز زیر پوشش قرار دهند.واز جمله این مراکز می توان به بیمارستان ها (اطاق عمل) مراکز صدا وسیما و…وبسیاری موارد دیگر به عنوان کاربرد دیزل ژنراتور ها وموارد استفاده آنها در صنایع اشاره داشت.

ار موارد دیگر استفاده از دیزل ژنراتور ها در صنایع می توان به استفاده از انها در مراکز اطلاعاتی (Data Center) را نام برد.قطعی برق شبکه می تواند در مراکز اطلاعاتی ،خسارت های بسیار زیادی را به سرویس گیرندگان از این مراکز بزند.

وچند مورد دیگر از استفاده از دیزل ژنراتور ها را میتوان به مراکز نظامی ،هتل ها،مراکز خرید مانند سوپر مارکت ها ،مراکز ورزشی ،انبار کالا ،سردخانه ها وباشگاه ها و…را نام برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *