دیزل ژنراتور را بهتر بشناسیم

دیزل ژنراتور را بهتر بشناسیم : در تعریف دیزل موتور باید بگوییم که به ترکیبی از یک موتور دیزل و ژنراتور و در ساخت این نوع موتور از انواع متعلقات فرعی مثل شاسی دیزل ژنراتور ، اطاقک پوشاننده ، عایق‌ های صدا، سیستم های کنترل ، قطع کننده ‌های اضطراری مدار ، سیستم مولد گرما ، سیستم استارت اتومات و دینام تشکیل و این مجموعه به یک دیگر متصل شده باشند که به این مجموعه در اصل دیزل ژنراتور گفته می شودو در یک تعریف دیگر باید بگوییم که  دیزل ژنراتور دستگاهی که برای تولید برق و در مقیاس صنعتی به کار برده می شود که می توان گفت که در حالت کلی از دو قسمت محرک موتور مکانیکی و قسمت متحرک آلترناتور ( ژنراتور ) تشکیل شده است.

دیزل ژنراتور

لیست تمامی برندهای دیزل ژنراتور در صنعت فا : قیمت دیزل ژنراتور

تولید برق این موتور ها می تواند به نسبت سایز موتور متفاوت باشد و این موتور ژنراتور ها می‌توانند که جریان برقی از ۱ تا ۲۰ کیلو ولت آمپر ( KVA )  را برای تامین برق منازل، فروشگاه ها، ادارات کوچک و ولتاژ های بالاتر مثل ( ۲۰۰۰KVA/2MVA ) را برای مجتمع‌ های اداری بزرگ و کارخانه ‌ها تولید و استفاده کنند.

۲۰۰۰ کیلو ولت آمپر می تواند که در یک ژنراتور و درون یک اطاقک ایزوله قابل حمل قرار بگیرد. برای ایستگاه های کوچک تولید برق ژنراتور های ۵ مگا وات استفاده می ‌شوند و بهتر است تا برای این منظور به جای یک دستگاه دیزل از چندین دستگاه ژنراتور استفاده کرد. همان طور که گفتیم برای تامین ولتاژ های بالا و قوی ژنراتور ها در سایز های بزرگ تر و به صورت مجزا به محل نصب حمل می شوند و ابتدا در آن جا مونتاژ و و سپس به ان ها تجهیزات فرعی اضافه می شود.

مطالعه ...  کاهش آلایندگی با دیزل ژنراتور

معمولا از دیزل ژنراتور های کوچک ۲۵۰ کیلو ولت آمپر نه تنها برای تولید برق اضطراری استفاده می شود بلکه  از این دیزل ژنراتور ها بهشکل مستمر و به جهت تامین برق مورد نیاز برای زمان اوج مصرف و یا زمانی که در محل کمبود ژنراتور های بزرگ تر حس می‌شود حتما استفاده می‌ شوند . استفاده از دیزل ژنراتور ها در کشتی ‌ها و بسیاری از وسائل نقلیه بزرگ زمینی مثل قطار ها نه تنها برای تامین روشنایی آن ها است بلکه از این نیرو برای تامین نیروی محرکه مورد نیاز آن ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

می‌توان که حرکت یک نواخت و قدرتمند تری را علاوه بر استفاده مناسب تر از فضا به وسیله نیروی محرکه برقی ایجاد کرد. قبل از جنگ جهانی اول از محرکه ‌های برقی در کشتی ‌ها مورد استفاده قرار می گرفتند و این روش رفته رفته تا جنگ جهانی دوم به تکامل کامل رسید. در نام گذاری دستگاه های تولید برق باید بگوییم که ان ها  بر اساس ظرفیت تولید نرمال تا ماکزیمم و هم این که بر اساس قدرت تولیدی و به کیلو وات طبقه بندی و سپس نام گذاری شده اند. برای تولید برق مستمر یا اضطراری با توجه به نوع مصرف آن انتخاب می‌شوند.

معمولا از این موتور دیزل های برق بیشتر برای مواردی که نیاز به وجود برق اضطراری است استفاده می شود و در مناطقی که برق شهر در دسترس نیست استفاده از آن مقرون به صرفه نمی باشد. در این مثال به شما درباره موارد استفاده برای تامین مصارف اظطراری و ایمنی که باید نیروی برق به کمک مولد هایی که معمولا دیزل ژنراتور است در محل تولید شود شرح داده شده است.

مطالعه ...  راهنمای خرید دیزل ژنراتور

معمولا در ساختمان های مسکونی که بیش از ۴ طبقه ازکف زمین و مجهز به آسانسور هستند و در ساختمان های عمومی که در هنگام قطع برق ممکن است خطر یا خسارت جبران ناپذیری ایجاد شود. و مهم تر این که برای بیمارستان ها و مراکز بهداشتی که وجود برق اضطراری بسیار ضروری و لازم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *